Kunnen particulieren ook bij Satmarin kopen?

Ja. Hoewel het grootste deel van onze producten meestal niet geschikt is voor privégebruik, zijn er producten die interessant kunnen zijn voor particulieren.

Retourzending

Algemene retourregels

Satmarin accepteert retouren van consumentenproducten in België, Nederland en Luxemburg. Voor andere landen, binnen en buiten de Europese Unie, neem eerst contact met ons op.

Wat zijn de uitzonderingen op de retourvoorwaarden?

Je begrijpt waarschijnlijk dat je de volgende producten niet kunt retourneren:

Software met een verbroken verzegeling. Dat betekent dat je de nieuwste FIFA niet kunt inleveren nadat je deze hebt geïnstalleerd en een snelle wedstrijd hebt gespeeld. Zo ook voor Digitale activeringscodes, bijvoorbeeld voor Microsoft Office.

Vouchers, cadeaubonnen en tegoedbonnen. Ook als je ze nog niet hebt gebruikt.

We kunnen u ook niet terugbetalen voor diensten die zijn uitgevoerd door technici of installateurs. Deze omvatten: Installatie- en inbouwkosten. Waardebonnen ingewisseld voor inbouw en/of installatie. Kosten voor speciale verzendopties

Komen jullie mijn product ophalen of moet ik het zelf retourneren?

Dit is afhankelijk van het specifieke product. Wij bieden verschillende oplossingen voor kleine producten en grote producten.

De meeste producten kunnen aan ons geretourneerd worden. Pak het product in en stuur het naar ons op via een bpost-punt of pakketautomaat bij jou in de buurt

Krijg ik het volledige aankoopbedrag terug nadat ik mijn product heb geretourneerd?

Bijna altijd. Maar het hangt natuurlijk wel af van de staat van je product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het belangrijk dat je het product in originele staat en zonder schade retourneert. Zo kunnen wij iemand anders blij maken met dit product.

Anders moeten we de waardevermindering bepalen op basis van de staat van uw product.

U kunt het product inspecteren zoals u dat in de winkel zou doen. Voorbeeld: je kunt een pan uit de doos halen en van alle kanten bekijken, maar je kunt er niet mee koken.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Binnen 30 dagen na ontvangst van het product kun je je retour aanmelden. Daarna heb je nog 14 dagen om je product gratis te retourneren. Je hebt 2 opties: ruil je product gratis voor een nieuw of retourneer je product gratis en krijg je geld terug.

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het belangrijk om je product in originele staat terug te sturen en ervoor te zorgen dat het onbeschadigd is. Behandel het product zoals u in de winkel zou doen.

Na 30 dagen zijn bovenstaande opties niet meer van toepassing.

Wanneer krijg ik mijn geld terug na het retourneren van mijn product?

Zodra we je retour hebben verwerkt, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe lang het duurt voordat een terugbetaling op uw bankrekening verschijnt, hangt af van de betalingsmethode.

Het kan zijn dat u uw geld in meerdere termijnen terugkrijgt. Dit kan aan twee dingen liggen:

  • U heeft uw bestelling geheel of gedeeltelijk met een cadeaubon betaald. Je krijgt je geld terug met shoptegoed.
  • Je hebt een product geruild voor een ander. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op de betaalmethode waarmee je de eerste keer hebt betaald. Heeft u een extra bedrag betaald voor het vervangende product? U krijgt dat bedrag apart teruggestort.

Welke retourmogelijkheden heb ik?

U heeft binnen 30 dagen na ontvangst van uw product 3 opties:

  • Ruil je product gratis om voor een nieuw exemplaar.
  • Laat uw product herstellen.
  • Retourneer je product gratis en krijg je geld terug.